17.4.2016

Mätsärit nro 2

Ei tullut taaskaan menestystä,
mutta ainakin oon itse tyytyväinen edistykseen :)


Keli oli tänään huono, satoi ja hiekkakenttä alkoi hiljalleen muuttua muta-altaaksi, sormet jäätyivät ja tuuli vei mukanaan kentän reunalta yhden teltankin. Saatiin kuitenkin muutamia valokuvia ja actionkamerakin pönötti kentän reunalla kuvaamassa videoa, vaikka sen suojakuoren linssiin tottakai molemmilla kerroilla tuli pisaroita - täytyy kehitellä joku oma "sateenvarjo" tuolle kameralle. Kiitos taas miehelle kuvaamisesta.

Kuivalla kelillä olisin ottanut Toscalle kevythäkin, mutta nyt se sai odotella autossa, kunnes kello alkoi lähestyä kahtatoista. Me oltiin numerolla 6, eli hyvin alkupäässä taas - sopii mulle, kun ei tarvitse tuntia roikkua kehän laidalla odottelemassa omaa vuoroa ja kyttäämässä, että mikä numero on nyt menossa. Pariksi saatiin pörheäturkkinen valkoinenpaimenkoira.

Tää on tää Toscan tavallinen korvien asento.


Tosca juoksi kivemmin kuin viimeksi. Myös mä juoksin paremmin, viimeksi oli suuri ongelma kenkien ja pohjamatskun yhteensopivuudessa ja jokainen askel sattui. Tosca ei myöskään törmäillyt muhun, eikä yrittänyt kaahailla satasta eteenpäin, vaan seurasi paremmin missä mä menen. Mielummin niin, että se katselee mua juostessaan, kuin niin, että se törmäilee muhun toistuvasti. Tein myös paaaaaljon loivemmat käännökset, mikä varmasti helpotti törmäilyyn.

Manuaalitarkennus ei oikein pysynyt mukana,
mutta tää kuva oli silti pakko saada mukaan.


Saatiin tosiaan sininen taas ja sinisten kehästä tuomari poimi muutaman "jatkoon" ja me ei valitettavasti siihen porukkaan päästy. Toivottavasti vielä joskus saadaan edes punainen tai päästään sinisissä parhaiden joukkoon, saattaa meinaan alkaa turhauttaa jos aina tulee sinistä ja sinisten joukossa pudotaan pois. Mutta nythän me ollaan vasta ihan aloittelijoita. Tai minä olen, koira ei.

Tavattiin paikanpäällä myös netin kautta tuttu ruskea labbisuros Marley omistajansa Lindan kera. Toivottavasti törmäillään lisääkin :)

Kivat jalat mulla... Mutta näin sievästi pönötettiin sinisten kehässä.

Tässä vielä video!
Pahoittelen vesipisaroita ja sen sellaista, mutta kyllä siitä nyt selvää saa.



Kun kaikki kehät oli purettu ja 99% ihmisistä lähtenyt, pidettiin vielä meidän neljän (minä, mies, yksi meidän kaveri ja Linda) paikalle jääneen toivomuksesta se luvattu mondioring -näytös. Tosca oli jo autossa odottelemassa tässä vaiheessa, koska sinisten kehän aikaan alkoi sataa ihan kunnolla.

Aina kivaa nähdä malikoita, varsinkin tällaisia kivoja, avoimen oloisia ja toimivia tapauksia. Kyllä sellainen on itsellekin vielä joskus saatava. Suojelu ei ehkä oo mun juttu, mutta voisihan sitäkin joskus kokeilla, jos sopiva koira sattuisi. Ihan vaan uteliaisuudesta. Voisihan siitä vaikka vahingossa innostuakin. Tällä hetkellä eniten kiinnostusta on kuitenkin tokoon ja pk-puolelta viestiin ja jälkeen.


Jos joku tunnistaa kuvassa näkyvän kolmikon, haluaisin mielelläni
tietää ketä olivat, kun ei tullut kysyttyä. Voisi sitten vaikka kuvia tarjota :)

Esineen vartiointi menossa.

Seuraavat mätsärit jo parin päivän päästä, keskiviikkona, samassa paikassa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huom! Kommentit julkaistaan vasta hyväksyntäni jälkeen :)